Ledelse

Når sjefen er "rockestjerne"

Å ha en sjef som er "stjerne" i mediene gir synlighet, men det er ikke ensbetydende med gode resultater over tid.

Publisert Sist oppdatert

Forskere fra Stanford har studert over en halv million pressemeldinger fra selskapene på S&P 1500 listen over en tiårsperiode (2003-2013). De har også sett på artikler som ble skrevet om de respektive selskapene de to første dagene etter pressemeldingene ble sendt ut.

I noen av pressemeldingene var ikke toppsjefen nevnt i det hele tatt. I andre var det lagt inn spissede sitater fra toppsjefen, noe som er verdsatt blant journalister og derfor økte sjansen for mediaomtale.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS