Ledelse

Ansatte som utøver ansvarsfraskrivelse og alltid prøver å legge skylden på andre kan være en hard nøtt å knekke.

Hvordan håndtere ansatte som gråter, skriker og går i forsvarsposisjon?

Mange sjefer gruer seg til medarbeidersamtalen. Ekstra tøft kan det være dersom en av dine ansatte ikke takler konstruktiv tilbakemelding.

Publisert Sist oppdatert

Det tar ofte lang tid å skrive ned vurderinger av sine ansatte. Mange gjør en grundig jobb før medarbeidersamtalen, men opplevelsen kan være angstfremkallende for flere dersom noen ansatte er ekstra hårsåre.

Så hva gjør du dersom en ansatt starter å gråte, skrike eller går rett i forsvarsposisjon?

Forretningskvinnen og forfatteren Amy Jen Su skriver i Harvard Business Review om ulike metoder for å komme deg helskinnet gjennom medarbeidersamtalen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS