Ledelse

Unngå å miste kontroll over strategien

Merker du at det er vanskelig å holde seg til strategien dere har meislet ut? Når problemer oppstår, blir ledere ofte sittende i situasjoner der man behandler symptomer, fremfor å løse problemer.

Publisert Sist oppdatert

Derfor anbefaler ledelsesekspert Glenn Llopis i Entrepreneur at man må jobbe for at strategien til selskapet omfatter hver eneste ansatt, eksterne partner, kunde og klient. Alle disse må omfavne strategien for at den skal fungere.

Strategien skal representere en forbedring av helheten til bedriftens virksomhet.

Ifølge Llopis kan du ikke bygge og opprettholde et momentum i en organisasjon uten å være i stand til å se den neste potensielle muligheten for bedriften. Mulighetene må sys sammen, du må få muligheten til å vokse, deles og deretter sys sammen med andre muligheter. Som leder må du identifisere trusler som kan komme fra bedriften innenfor eller utenfor markedet du opererer i – og du må forstå hvordan alt dette henger sammen for dine ansatte og dine kunder.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS