Ledelse

Innovasjon som faktisk fungerer

Data fra 3.5 millioner medarbeidere viser hva som egentlig ligger bak god innovasjon.

Publisert Sist oppdatert

Salg og markedsføring har gått fra å være udefinert artisteri til å bli satt i oversiktlige systemer hvor man vet forholdet mellom hva man investerer og hva man får ut av det. Salg og markedsføring kan i dag oversettes til tall og data.

Men hva med innovasjon? Kan det oversettes til konkrete modeller? Ja, ifølge et nytt, stort forskningsprosjekt fra Kellogg School of Management. Her har førsteamanuensis Dylan Minor analysert innovasjonsdata fra 154 virksomheter og over 3.5 millioner medarbeidere. Felles er at alle har brukt et idémyldringssystem kalt Spigit – en slags sosiale medier-plattform hvor ansatte kan legge ut ideer, kommentere på og dele andres ideer, og holde oversikten over hvilke ideer som blir satt til live.

Fire drivkrefter

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS