Ledelse

Ansatte kan koble av i ulike deler i det nye kontorlandskapet.

Motiverer ansatte uten pisk og gulrot

Tidligere var den individuelle bonusen basert på blant annet salget til hver rådgiver i kundesenteret i If. Ansatte jobbet mot egne mål og ikke nødvendigvis kundenes mål. Nå har ledelsen snudd bedriftskulturen på hodet og har samtidig oppnådd økt arbeidsglede på arbeidsplassen.

Publisert Sist oppdatert

Forsikringsselskapet If har fått vind i seilene etter at selskapet de siste to årene har endret kurs for å i større grad møte kundenes behov og sikre at de er riktig forsikret.

– Målet er å få alle ansatte til å forstå hvorfor vi har denne jobben – for å hjelpe andre mennesker å velge rett forsikring, sier Tove Skarsheim, leder for kundesentrene i If Skadeforsikring.

Men en ting gjorde at selskapet ikke fikk full effekt, nemlig bonusordningen. Før var bonusene basert på hvor mange salg rådgiverne gjorde per kvartal.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS