Ledelse

Ta en runde med de de ansatte, still spørsmål og sjekk hva de har fått med seg av tilbakemeldinger og informasjon, oppfordrer Anders Dysvik, professor ved Handelshøyskolen BI.

Ledere og ansatte ­vurderer tilbake­meldinger ulikt

– En leder kan mene at han har gitt en medarbeider en nyttig tilbakemelding, men det betyr ikke at medarbeideren er av samme oppfatning, sier Anders Dysvik, professor i ledelse ved Handelshøyskolen BI.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg som leder kan tenke at jeg har gitt medarbeideren en tilbakemelding som er forståelig, og ganske åpenbar, men det avgjørende er hva den ansatte har fått med seg, sier Dysvik.

Professoren kjenner ikke studiene Elvnäs har gjort om effekftfull ledelse spesielt, men gir ledere følgende generelle råd: Ta en runde med de de ansatte, still spørsmål og sjekk hva de har fått med seg av tilbakemeldinger og informasjon. Vær en aktiv lytter. Er det noe som er uklart?

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS