Ledelse
Ta en runde med de de ansatte, still spørsmål og sjekk hva de har fått med seg av tilbakemeldinger og informasjon, oppfordrer Anders Dysvik, professor ved Handelshøyskolen BI.
Handelshøyskolen BI.
Ledere og ansatte vurderer tilbakemeldinger ulikt
– En leder kan mene at han har gitt en medarbeider en nyttig tilbakemelding, men det betyr ikke at medarbeideren er av samme oppfatning, sier Anders Dysvik, professor i ledelse ved Handelshøyskolen BI.
– Jeg som leder kan tenke at jeg har gitt medarbeideren en tilbakemelding som er forståelig, og ganske åpenbar, men det avgjørende er hva den ansatte har fått med seg, sier Dysvik.
Professoren kjenner ikke studiene Elvnäs har gjort om effekftfull ledelse spesielt, men gir ledere følgende generelle råd: Ta en runde med de de ansatte, still spørsmål og sjekk hva de har fått med seg av tilbakemeldinger og informasjon. Vær en aktiv lytter. Er det noe som er uklart?
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP