Nyheter

Foodora-sjef Elisabeth Myhre vil inn i «pakke på døra»-markedet.

Foodora lanserer pakkelevering på minutter

De rosa syklistene skal levere pakker fra butikker, på lik linje med Bring og PostNord, bare raskere.

Publisert Sist oppdatert

Foodora har slått seg opp på å levere blant annet takeaway og dagligvarer som kundene bestiller i Foodora-appen. Nå tar de steget fra egen app og inn i logistikkbransjen. Selskapet skal bli en hjemleveringstjeneste for alle med egen nettbutikk.

Hjemleveringsmarkedet i Norge er tett med konkurrenter, men modent for innovasjon, ifølge Foodora-sjefen.

– Vi skal etablere en ny standard. Mens andre snakker om dager, jobber vi på minutter. Det vet vi er noe nordmenn vil ha, sier Foodora Norge-sjef Elisabeth Myhre i en pressemelding.

– I dag tar det som regel flere dager fra man bestiller på nett til man har pakken i hånden. Vi skal ta Foodora-standarden fra take-away til pakkelevering, sier Myhre

Foodoras inntreden på markedet for pakkelevering er nå på teststadiet, men forventes å rulles ut i 2022. Selskapets første testpartner er Kinsarvik, Norges største helsekostbutikk på nett. Foodora har over nesten 4000 bud i 20 byer, men pakkelevering vil i første omgang skje i de store byene.

– Akkurat nå er vi på teststadiet og skal gjøre oss noen nyttige erfaringer. Men, vi har ikke for vane å dvele for lenge ved ting, heller tvert imot. Jeg har stor tro på dette og er utålmodig for å komme ordentlig i gang. Det er jo nestegenerasjons netthandel: hurtighandel. Nordmenn vil gjerne ha leveringer på døra, helst på minutter, samme om det er mat, mobiler eller medisiner, sier Myhre.

Powered by Labrador CMS