Søk her
Sted
Lørenskog
Søknadsfrist
Kontakt

Konstituert virksomhetsleder
Hilde Haraldsen
Tlf.: 907 56 964
E-post: hhr@lorenskog.kommune.no

Lørenskog kommune

Avdelingsleder i avdeling for kartlegging og mestring

Lørenskog kommune – Norges beste kommune å jobbe i     
Vi har satt oss som mål at Lørenskog kommune med sine 4 000 ansatte skal være Norges beste arbeidsplass, hvor alle skal oppleve å bli anerkjent og sett. Oppgavene våre skal være meningsfylte og motiverende, og vi skal ha mulighet for å utvikle oss. I Lørenskog setter vi innbyggeren i sentrum og som ansatt i Lørenskog kommune skal du oppleve å gjøre en forskjell.

Urban og tett på marka 
I Lørenskog har alle 47 000 innbyggere kort vei til alt, ikke fordi det er et lite sted, men fordi sentrum er samlet på en smart måte. Byutviklingen er konsentrert rundt kollektivtilbudene og snart vil sentrumsgata Skårersletta stå klar med trivelige møteplasser, aktivitet og folkeliv. I Lørenskog bor og jobber vi tett på Østmarka, hvor det er gode tur- og treningsmuligheter hele året. Har du lyst på en skitur midt på sommeren, kan du ta den på SNØ – verdens største innendørs skianlegg.  Les mer om hvorfor det er bra å jobbe i Lørenskog.

Avdelingsleder i avdeling for kartlegging og mestring, Tjenester i hjemmet

Er du en engasjert leder som ønsker å være med på å forme fremtidens hjemmesykepleie?
Helse, omsorg og mestring i Lørenskog kommune søker ny avdelingsleder til hjemmesykepleien for avdeling kartlegging og mestring

Avdeling kartlegging og mestring er en av fire avdelinger i hjemmesykepleien. Alle som søker om hjemmetjenester i Lørenskog kommune henvises til denne avdelingen. Her jobber vi med styrkebasert, tverrfaglig kartlegging der mestring og velferdsteknologiske løsninger står sentralt.

Avdelingen er tverrfaglig og består av ergoterapeuter, fysioterapeuter, sykepleiere og helsefagarbeidere.

Tjenester i hjemmet i Lørenskog kommune har som mål å gi et kvalitativt, individuelt, tverrfaglig, koordinert og helhetlig tjenestetilbud til hjemmeboende gjennom fokus på mestring og deltakelse i ulike livsfaser,- ” Hva er viktig for deg?”.

Vi jobber også med å skape heltidskultur i tjenesten vår og som leder i hjemmesykepleien vil du få en unik mulighet til å være med i dette arbeidet.

Arbeidsoppgaver

  • Personal, budsjett og driftsansvar innenfor eget området
  • Ansvar for at de ansatte til enhver tid har kompetanse i forhold til målgruppen for seksjonen
  • Motivere og  legge til rette for tett samarbeid blant medarbeidere innenfor egen avdeling og ansvarsområde, men også på tvers av virksomheten
  • Være en del av et lederteam og bidra aktivt i arbeidet med kvalitet og tjenesteutvikling i virksomheten i tråd med helse- og omsorgsplanen i sektoren
  • Utføre oppgaver etter de mål, virksomhetsplaner og budsjettrammer som er fastsatt av administrativ og politisk myndighet
  • Bidra til å skape en kultur for læring, forbedring og kontinuerlig utvikling innen tjenestetilbudet

Kvalifikasjoner

  • Relevant helse og sosialfaglig høgskoleutdanning.
  • Lederutdanning og/eller relevant ledererfaring
  • Erfaring fra tjenesteinnovasjon og tjenesteutvikling
  • Erfaring med endringsarbeid/endringsledelse
  • Erfaring fra arbeid med hjemmesykepleien
  • Kjennskap til turnus og arbeidstidsplanlegging
  • Evne til å arbeide selvstendig og i team
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne, bestått norskprøve skriftlig og muntlig nivå B1 (Norskprøve 3)
  • Personlig egnethet vektlegges

Personlige egenskaper

  • Du er en strategisk leder og motivator som kommuniserer godt og tydelig
  • Du er fleksibel og liker utfordringer
  • Du er en samlende leder som takler endringer og ser muligheter som er til det beste for brukere og ansatte
  • Du tåler stress og uforutsette hendelser
  • Du arbeider strukturert, systematisk og er resultatorientert
  • Du er stabil, tilstedeværende og lojal oppover og nedover i organisasjon

Vi tilbyr

  • En variert og utfordrende jobb
  • Gode støtte funksjoner
  • Engasjerte kollegaer og et aktivt og tverrfaglig lederteam
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Rimelige treningsavtale på treningssenter, helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytte
  • Vi er en kommune i bevegelse mot digitalisering og innovasjon og tjenesteutvikling
  • IA bedrift
  • Lønn etter kommunale lønnsregulativer

Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.

Politiattest må leveres før oppstart i stillingen.

Søknadsfrist: 7. februar 2023.