Arbeidsliv

Sosiale medier inn i varmen

Bruk av sosiale meder kan gi 25 prosent mer effektive arbeidstakere. Dermed blir sosiale medier nå for alvor en del av arbeidsverktøyene på jobben, viser en undersøkelse.

Publisert Sist oppdatert

I 57 prosent av norske virksomheter er sosiale medier mer aktuelt i dag enn for ett år siden. Bare tre prosent melder om at sosiale medier er blitt mindre aktuelt siden i fjor. Det viser en ny undersøkelse Rock IT har gjort for it-konsulentselskapet Steria.

Nå har til og med sjefen selv satt seg inn i hva sosiale medier egentlig er. 60 prosent av norske it-sjefer vurderer at toppledelsen i svært eller ganske stor grad forstår seg på sosiale medier, opp 10 prosent fra tilsvarende undersøkelse i fjor.

– Ledere har begynt å forstå styrken som ligger i sosiale medier, og flere benytter nå sosiale medier som en plattform for kommunikasjon og samarbeid innad i bedriften, sier Ole Johan Heum i en pressemelding. Han tror sosiale samhandlingsverktøy i økende grad brukes som strategisk virkemiddel for mange ledere.

Powered by Labrador CMS