Samfunnsstyring
Salget av dagligvarekjedenes egne merkevarer har økt kraftig i en tid hvor omtrent alt er blitt dyrere. Foto: Are Knudsen
Tror ikke at egne merkevarer vil endre folks handlevaner etter dyrtiden
Midt i dyrtiden har salget av dagligvarekjedenes egne merkevarer gått til himmels. De tre største aktørene tror imidlertid ikke at det vil endre kundenes handlevaner for godt.
Medier og Ledelse inviterte til dagskonferansen «Mat & Marked» på Litteraturhuset i Oslo og samlet mange næringsaktører på ett brett. Og selv om næringsminister Jan Christian Vestre (Ap) ikke var fysisk til stede, så hadde han likevel lagt indirekte føringer for store deler av debatten – med sin 10-punkts plan for å bedre konkurransen i dagligvaremarkedet.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Sveinung Rotevatn blir daglig leder i Bellona – går av som Venstre-nestleder
Kompetansekrisen: Et regnestykke som ikke går opp
Helsemyndigheter: Å merke ultraprosessert mat vil øke forvirringen
Regjeringen om Temu-toll: Gjør løpende vurderinger
Halverte sykefraværet med verktøy
Mest leste artikler
Hvordan Hemsedal kommune halverte sykefraværet med STAMIs verktøy
Lise Lyngsnes Randeberg: Unge arbeidstakere i advokatbransjen jobber ulovlig mye
Iteras erfaringer med kriseledelse under Ukraina-krigen
Høyres forslag om å avvikle fylkeskommunene: En ny retning for Norge
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?