Arbeidsliv

Illustrasjonsfoto.

Må vi lage en ny arbeidsavtale når ansatte får nye oppgaver?

Juristene svarer.

Publisert Sist oppdatert

Spørsmål: Vi har noen ansatte hos oss som skal få endret arbeidsavtalen på grunn av endrede og utvidede oppgaver, men ikke nye stillinger som sådan.

Vi er litt usikre på om det skal lages en helt ny avtale i disse tilfellene. Arbeidsavtalene som vi inngikk i sin tid inneholder blant annet lønn fra ansettelsestidspunktet, tiltredelsestidspunkt og andre punkter som arbeidsavtalen skal inneholde.

Hva blir det riktig å skrive i disse punktene nå, når det egentlig bare er snakk om en endring av oppgaver og ikke tiltredelse i ny stilling? Er det riktigst å henvise til den opprinnelige avtalen på de punktene som ikke endres? På forhånd, takk for hjelpen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS