Arbeidsliv
IFS undersøkte også effekten av negative opplevelser på omdømmet og avdekket at 58 prosent av forbrukerne med stor sannsynlighet vil dele sine negative opplevelser med andre.
fizkes/iStock
Bedrifter er ikke godt nok rustet til å oppfylle kundenes forventninger
Store deler av næringslivet går glipp av muligheten til å ordne opp i interne problemer og adressere kjernen i dårlig kundeservice etter pandemien, viser en ny undersøkelse.
Den globale studien fra teknologiselskapet IFS spurte over 1700 ledere og 12.000 konsumenter og avdekket at 82 prosent av disse ikke klarer å huske ett eneste eksempel på en positiv problemfri kundeopplevelse. 2367 av respondentene var fra Norden.
Dette til tross for at mange selskap (66 prosent), har investert oppunder 250.000 dollar årlig for å evaluere kundeopplevelsen gjennom Net Promoter Score, brukeranmeldelser og spørreundersøkelser om tilfredsheten.
Tallene tyder på at dette regimet ikke gjør stort annet enn å glatte over sprekkene.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP