Arbeidsliv

IFS undersøkte også effekten av negative opplevelser på omdømmet og avdekket at 58 prosent av forbrukerne med stor sannsynlighet vil dele sine negative opplevelser med andre.

Bedrifter er ikke godt nok rustet til å oppfylle kundenes forventninger

Store deler av næringslivet går glipp av muligheten til å ordne opp i interne problemer og adressere kjernen i dårlig kundeservice etter pandemien, viser en ny undersøkelse.

Publisert Sist oppdatert

Den globale studien fra teknologiselskapet IFS spurte over 1700 ledere og 12.000 konsumenter og avdekket at 82 prosent av disse ikke klarer å huske ett eneste eksempel på en positiv problemfri kundeopplevelse. 2367 av respondentene var fra Norden.

Dette til tross for at mange selskap (66 prosent), har investert oppunder 250.000 dollar årlig for å evaluere kundeopplevelsen gjennom Net Promoter Score, brukeranmeldelser og spørreundersøkelser om tilfredsheten.

Tallene tyder på at dette regimet ikke gjør stort annet enn å glatte over sprekkene.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS