Arbeidsliv

Bare 20 prosent av bedriftene prioriterer ifølge Global Pricing Study temaene prisstrategi og fastsetting av priser høyt.

Dette må bedriftene gjøre for å unngå å bli offer for økende inflasjon

– Bedriftene må gå gjennom prisstrategiene sine. Ellers kan de få betydelige tap, og i ytterste konsekvens risikerer de å underminere sin egen virksomhet fordi inntektene ikke dekker økte omkostninger til blant annet råvarer, sier Nicolai Broby Eckert.

Publisert Sist oppdatert

Det må skje noe nå hvis norske bedrifter skal unngå å bli offer for økende inflasjon.

Advarselen kommer fra Simon-Kucher & Partners, verdens ledende konsulenthus innenfor pris-, salgs- og marketingstrategier.

– Covid-19-pandemien fikk mange til å tro at de internasjonale markedene var på vei inn i en periode med økonomisk tilbakegang. Men realiteten er at vi ser inn i en økonomisk vekst som vi ikke har sett maken til på nesten 40 år.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS