Arbeidsliv
Illustrasjonsfoto.
Dreamstime.
Er det nødvendig med varslingsrutiner for en virksomhet med bare 10 ansatte?
DP-juristene svarer.
Spørsmål: Vårt verneombud hevder vi må få på plass skriftlige varslingsrutiner fra 1. juli. I vår virksomhet er vi kun 10 ansatte. Det er vel ikke nødvendig med skriftlige rutiner da? Hva må i så fall slike rutiner inneholde?
Bedriftseier
Svar: Jo, fra 1. juli i år trådte det i kraft nye varslingsregler. Endringene innebærer at reglene om varsling er samlet til et eget kapittel i arbeidsmiljøloven, og at bedrifter som sysselsetter minst 5 arbeidstakere plikter å utarbeide skriftlige varslingsrutiner for intern varsling i samsvar med nye arbeidsmiljøloven § 2 A-1.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP