Arbeidsliv

– Det skal være enkelt for brukerne å se hvilke data Schibsted sitter på og hvordan de brukes, sier Kristin Skogen Lund.

– Gagner gigantene og rammer de små

EUs nye personvernlov fungerer stikk i strid med hensikten og treffer de små hardest, mener Schibsted-sjef Kristin Skogen Lund.

Publisert Sist oppdatert

Under Topplederkonferansen snakket Schibsted-sjefen om hvilken betydning tillit har i konsernets forvaltning av brukerdata.

Hun brukte også anledningen til å fortelle om Schibsteds nye «dataunivers».

Det jobbes nå med å lage en felles innloggingsløsning på tvers av alle merkevarene til Schibsted, blant annet for Finn.no, VG og Aftenposten, slik at konsernet kan samle alle dataene og bruke dem på tvers til å lage mer relevante produkter.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS