Arbeidsliv
Illustrasjonsfoto.
fizkes/iStock
Har arbeidsgiver plikt til å ha medarbeidersamtaler med sine ansatte?
Juristene svarer.
Spørsmål: Jeg jobber i en butikk som er en del av en kjede som har forholdsvis mange butikker i Norge. I butikken hvor jeg jobber, har vi, etter at vi fikk ny daglig leder, ikke hatt medarbeidersamtaler på to år.
Jeg kjenner et par andre som også jobber i samme kjede, men i andre butikker. De sier at de har medarbeidersamtale årlig og de har inntrykk av at daglig leder er opptatt av å gjennomføre disse samtalene.
Jeg synes det er rart at det skal være ulik praksis mellom butikkene på denne måten, og jeg lurer på om arbeidsgivere egentlig har en plikt til å ha medarbeidersamtaler med sine ansatte etter loven?
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP