Arbeidsliv
SER ALVORLIGPÅ ØKNINGEN: – Selv om det bare er en promille av brukerne som har klaget på servicen, ser vi alvorlig på at det har doblet seg i løpet av det siste året, sier Nav-direktør Sigrun Vågeng.
Werner Juvik
Kraftig økning i klager til Nav
Antall klager på servicen i Nav har mer enn doblet seg det siste året. – Vi er ikke glade for utviklingen, sier Nav-direktør Sigrun Vågeng.
I 2017 ble det registrert 15 688 serviceklager i den statlige delen av Nav. 2 551 av henvendelsene var fra brukere som ønsket å komme i kontakt med Nav og ikke for å klage på servicen. Antall serviceklager har likevel mer enn doblet seg det siste året, skriver Nav i en pressemelding.
13 000 serviceklager
I løpet av fjoråret mottok Nav over 13 000 henvendelser fra brukere som klagde på servicen til etaten.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP