Arbeidsliv

SER ALVORLIGPÅ ØKNINGEN: – Selv om det bare er en promille av brukerne som har klaget på servicen, ser vi alvorlig på at det har doblet seg i løpet av det siste året, sier Nav-direktør Sigrun Vågeng.

Kraftig økning i klager til Nav

Antall klager på servicen i Nav har mer enn doblet seg det siste året. – Vi er ikke glade for utviklingen, sier Nav-direktør Sigrun Vågeng.

Publisert Sist oppdatert

I 2017 ble det registrert 15 688 serviceklager i den statlige delen av Nav. 2 551 av henvendelsene var fra brukere som ønsket å komme i kontakt med Nav og ikke for å klage på servicen. Antall serviceklager har likevel mer enn doblet seg det siste året, skriver Nav i en pressemelding.

13 000 serviceklager

I løpet av fjoråret mottok Nav over 13 000 henvendelser fra brukere som klagde på servicen til etaten.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS