Arbeidsliv

Illustrasjonsfoto.

Når må man etablere eget verneombud på arbeidsplassen?

Juristene svarer.

Publisert Sist oppdatert

Spørsmål: Jeg er daglig leder i en relativt liten bedrift som nettopp passerte ti ansatte. I denne sammenheng er jeg gjort oppmerksom på vi nå er nødt til å etablere et verneombud.

Tidligere har vi hatt en skriftlig avtale om en annen løsning, men slik jeg forstår reglene er ikke dette lenger mulig.

Jeg lurer derfor på hvordan etablering av et verneombud skal foregå og hvilken funksjon verneombudet skal ha?

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS