Arbeidsliv
NAVs Snapchat-satsing gir resultater
I det stille har NAV begynt å nå unge gjennom sosiale medier.
– Bakgrunnen for NAV Jobblyst på Facebook, blogg og nå også Snapchat er rett og slett å være der de unge er. Unge som står utenfor skole eller arbeidsliv, eller står i fare for å falle utenfor, er en prioritert brukergruppe for NAV, men vi har slitt med å komme i kontakt med dem, sier Elin Lund seniorrådgiver i NAV Kontaktsenter.
Hun forteller at unge ikke er blant de som hyppigst kontakter NAV i de tradisjonelle kanalene som oppmøte og telefon.
– Det er også avgjørende for oss å komme i kontakt med dem tidlig for å forhindre at de faller utenfor skole og arbeidsliv, derfor har vi startet opp i sosiale medier, der vi ser at de er aktive. Våre erfarimger er at de har lavere terskel for å kontakte oss i sosiale medier, og at de liker å snakke med oss digitalt, sier hun og legger til:
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP