Arbeidsliv

NAVs Snapchat-satsing gir resultater

I det stille har NAV begynt å nå unge gjennom sosiale medier.

Publisert Sist oppdatert

– Bakgrunnen for NAV Jobblyst på Facebook, blogg og nå også Snapchat er rett og slett å være der de unge er. Unge som står utenfor skole eller arbeidsliv, eller står i fare for å falle utenfor, er en prioritert brukergruppe for NAV, men vi har slitt med å komme i kontakt med dem, sier Elin Lund seniorrådgiver i NAV Kontaktsenter.

Hun forteller at unge ikke er blant de som hyppigst kontakter NAV i de tradisjonelle kanalene som oppmøte og telefon.

– Det er også avgjørende for oss å komme i kontakt med dem tidlig for å forhindre at de faller utenfor skole og arbeidsliv, derfor har vi startet opp i sosiale medier, der vi ser at de er aktive. Våre erfarimger er at de har lavere terskel for å kontakte oss i sosiale medier, og at de liker å snakke med oss digitalt, sier hun og legger til:

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS