Arbeidsliv

Rema 1000 taper terreng i dagligvaremarkedet.

Norgesgruppen øker, Coop og Bunnpris taper litt, mens Rema 1000 taper mye

Publisert Sist oppdatert

(Dagligvarehandelen.no) Det er fasiten på kvartalstallene fra Nielsens Scantrack-måling i årets første kvartal, som viser paraplykjedenes og de ulike kjedeprofilenes markedsandeler i dagligvaremarkedet.

Rema 1000 går tilbake hele 0,5 prosentpoeng sammenlignet med første kvartal i 2018.

Det gir lavpriskjeden en markedsandel på 23,4 prosent.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS