Arbeidsliv

En klar miljøprofil blir stadig viktigere viser svar fra 138 norske bedriftsledere. Den norske banken Storebrand landet i fjor plass nummer to i Forbes årlige kåring av verdens mest bærekraftige bedrifter, kun slått av Siemens.

Norske bedrifter satser stadig grønnere

Bedrifter blir grønnere. Negativt omdømme som følge av dårlig miljøprofil kan koste dyrt.

Publisert Sist oppdatert

En sterk miljøprofil blir sett på som attraktivt når bedrifter vurderes som samarbeidspartnere.

– En annen drivkraft er moralsk og etisk begrunnet, ut i fra en ansvarsfølelse og det å oppføre seg ‘skikkelig’, sier Anne Norheim-Hansen, assisterende professor ved Kedge Business School som ligger i Frankrike.

Norheim-Hansen er forfatter av den nye undersøkelsen publisert i det akademiske tidsskriftet Journal of Business Ethics som har samlet svar fra 138 norske bedriftsledere.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS