Arbeidsliv
En klar miljøprofil blir stadig viktigere viser svar fra 138 norske bedriftsledere. Den norske banken Storebrand landet i fjor plass nummer to i Forbes årlige kåring av verdens mest bærekraftige bedrifter, kun slått av Siemens.
Håkon Mosvold Larsen/NTB scanpix
Norske bedrifter satser stadig grønnere
Bedrifter blir grønnere. Negativt omdømme som følge av dårlig miljøprofil kan koste dyrt.
En sterk miljøprofil blir sett på som attraktivt når bedrifter vurderes som samarbeidspartnere.
– En annen drivkraft er moralsk og etisk begrunnet, ut i fra en ansvarsfølelse og det å oppføre seg ‘skikkelig’, sier Anne Norheim-Hansen, assisterende professor ved Kedge Business School som ligger i Frankrike.
Norheim-Hansen er forfatter av den nye undersøkelsen publisert i det akademiske tidsskriftet Journal of Business Ethics som har samlet svar fra 138 norske bedriftsledere.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP