Arbeidsliv

Norske butikker må konkurrere med internasjonale nettbaserte handelsaktører som kinesiske Alibaba om kundene.

Norske butikker konkurrerer med kinesiske nettbutikker

Det som tidligere var konkurranse mellom ulike butikker i en handlegate, er nå blitt en arena der norske, fysiske butikker er i direkte konkurranse med globale nettgiganter.

Publisert Sist oppdatert

Rundt årsskiftet kommer den første stortingsmeldingen om handelsnæringen, melder regjeringen.

Handleopplevelsen vår har forandret seg de siste årene, med blant annet netthandel og økt konkurranse om kundene.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS