Arbeidsliv

En av måtene å hanskes med utfordringer knyttet til sykefravær, er å undersøke hovedårsakene til jobbfraværet slik at du kan utarbeide en målrettet og effektiv plan.

Slik håndterer du de vanligste årsaker til sykefravær

Ved å identifisere de vanligste årsakene til jobbfravær kan du utarbeide en plan for å forhindre at det utvikler seg til et alvorlig problem.

Publisert Sist oppdatert

Fravær kan ha alvorlige ringvirkninger for bedriften. God fraværshåndtering på arbeidsplassen burde derfor alltid være en hovedprioritet for arbeidsgivere, mener rådgiverselskapet Randstad.

Du oppforer arbeidsgivere til å lære seg å kjenne igjen sykefravær som går ut over det man normalt kan forvente, og potensielt kan bli en trussel mot produktiviteten.

Regionsdirektør Cathrine Torsvik i rådgiverselskapet Randstad har laget en guide med det de mener er de vanligste årsakene til sykefravær og deler tips til hvordan du som arbeidsgiver kan håndtere dem.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS