Arbeidsliv
En av måtene å hanskes med utfordringer knyttet til sykefravær, er å undersøke hovedårsakene til jobbfraværet slik at du kan utarbeide en målrettet og effektiv plan.
gpointstudio/iStock
Slik håndterer du de vanligste årsaker til sykefravær
Ved å identifisere de vanligste årsakene til jobbfravær kan du utarbeide en plan for å forhindre at det utvikler seg til et alvorlig problem.
Fravær kan ha alvorlige ringvirkninger for bedriften. God fraværshåndtering på arbeidsplassen burde derfor alltid være en hovedprioritet for arbeidsgivere, mener rådgiverselskapet Randstad.
Du oppforer arbeidsgivere til å lære seg å kjenne igjen sykefravær som går ut over det man normalt kan forvente, og potensielt kan bli en trussel mot produktiviteten.
Regionsdirektør Cathrine Torsvik i rådgiverselskapet Randstad har laget en guide med det de mener er de vanligste årsakene til sykefravær og deler tips til hvordan du som arbeidsgiver kan håndtere dem.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP