Arbeidsliv
Stadig flere bedrifter velger å kvitte seg med kjernekompetanse.
Trivsel kan gjøre outsourcing lettere for ansatte
Outsourcing kan gi problemer med trivselen på jobb. Da er det sosial kontakt og trivsel som ofte redder ansatte, ifølge en ny undersøkelse
SINTEF har de siste tre årene drevet forskning for å avdekke hvordan outsourcing og innleide ansatte påvirker arbeidsbetingelser og sykefravær i ulike sektorer. Bakgrunnen er at stadig flere bedrifter velger å kvitte seg med kjernekompetanse, og at stadig flere byggeplasser og bedrifter blir internasjonale og flerleddede, med både underleverandører og entreprenører representert.
Sosial kontakt og trivsel nøkkelen
Ifølge SINTEFs resultater er den sosiale kontakten avgjørende for at arbeidsgivere som kommer inn som et resultat av outsourcing trives på arbeidsplassen.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP