Arbeidsliv

NRK, TV 2 og flere andre medier er denne uken invitert til et møte med Facebook i London for å diskutere muligheten for å koble seg på tjenesten Instant Articles.

TV 2 vil holde NRK unna Facebook-tjeneste

TV 2 reagerer på at NRK vurderer et tettere samarbeid med Facebook og dermed få muligheten til å skaffe seg digitale annonsekroner, skriver Dagsavisen.

Publisert Sist oppdatert
– Det vil være helt uakseptabelt at lisensfinansierte NRK forsyner seg av det tradisjonelle reklamemarkedet, for ikke å snakke om å gi Facebook statsfinansiert innhold Facebook kan selge på, sier Bård Espen Hansen, som er redaktør for tv2.no til avisen.

NRK, TV 2 og flere andre medier er denne uken invitert til et møte med Facebook i London for å diskutere muligheten for å koble seg på tjenesten Instant Articles.

NRK bekrefter at et nærmere samarbeid med det sosiale nettstedet er interessant.

– Vi er åpne for at et tettere samarbeid med Facebook kan bidra til at vi løser samfunnsoppdraget bedre overfor enkelte grupper som ikke NRK treffer så godt gjennom tradisjonell publisering på TV, radio og nett, sier NRKs nettsjef Frank Gan der til Dagsavisen.

Instant Articles er en nyhetstjeneste som gjør det mulig for medier å publisere artikler direkte på Facebook, som da beholder trafikken. Oppsiden for mediene er at de kan beholde hele eller deler av annonseinntektene.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS