Ledelse

3 misforståelser om introverte og ekstroverte medarbeidere

Publisert Sist oppdatert

For noen år tilbake, i 2013, kom Susan Cain med boken «Quiet: The Power of Introverts in a World That Can´t Stop Talking». Cain ville gjøre verden oppmerksom på at vi har en tendens til å undervurdere de introverte, og hun ville vise hva vi går glipp av fordi vi gjør det. Ikke minst rundt om på arbeidsplassene.

Cain argumenterer for at introverte og ekstroverte jobber på ulike måter, og har i et intervju med Harvard Business Review gitt blant annet følgende eksempel: Hvis en introvert har et problem å løse, vi de trolig foretrekke rolige samtaler om problemet med folk på tomannshånd for å finne en løsning, istedenfor å kalle inn ti personer til et møte for å kaste ideer til hverandre på kryss og tvers – og hamre ut en løsning.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS