Ledelse

Har du ambisjoner om å bli en god leder for dine ansatte? Vær tilstede.

Publisert Sist oppdatert

Denne oppfordringen kommer fra Rasmus Hougaard og Jacqueline Carter, ledere og konsulenter i konsulentselskapet «Potential Project». I et innlegg på hjemmesidene til Harvard Business Review forteller duoen om en leder de har jobbet med som brukte mye tid på sine ansatte, men som likevel fikk dårlige tilbakemeldinger på lederskapet sitt. Forandringen kom, ifølge konsulentene, da han lærte seg å være mer tilstede i situasjonen når han møtte de ansatte.

Han brukte nå mindre tid sammen med de ansatte, men ble likevel vurdert som en mer engasjerende, hyggeligere og inspirerende leder. Tidligere hadde han, selv om han var i samme rom som andre mennesker, likevel ikke vært helt til stede i situasjonen. Han gjorde andre ting, lot tankene fly og var mest opptatt av sin indre stemme når han lyttet til andre. Han ble oppfattet som fraværende, og folk ble frustrerte. De følte at de ikke ble hørt.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS