Ledelse
Viktor Allin, Dreamstime
Har du ambisjoner om å bli en god leder for dine ansatte? Vær tilstede.
Denne oppfordringen kommer fra Rasmus Hougaard og Jacqueline Carter, ledere og konsulenter i konsulentselskapet «Potential Project». I et innlegg på hjemmesidene til Harvard Business Review forteller duoen om en leder de har jobbet med som brukte mye tid på sine ansatte, men som likevel fikk dårlige tilbakemeldinger på lederskapet sitt. Forandringen kom, ifølge konsulentene, da han lærte seg å være mer tilstede i situasjonen når han møtte de ansatte.
Han brukte nå mindre tid sammen med de ansatte, men ble likevel vurdert som en mer engasjerende, hyggeligere og inspirerende leder. Tidligere hadde han, selv om han var i samme rom som andre mennesker, likevel ikke vært helt til stede i situasjonen. Han gjorde andre ting, lot tankene fly og var mest opptatt av sin indre stemme når han lyttet til andre. Han ble oppfattet som fraværende, og folk ble frustrerte. De følte at de ikke ble hørt.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP