Ledelse

Eier Petter Stordalen og Nordic Choice er godt posisjonert for gjenåpning, tror ekspertene.

Nordic Choice er mest nyskapende av hotellkjedene

Det virker som at Nordic Choice driver en annen idrett enn de andre to, sier NHH professor Tor W. Andreassen

Publisert Sist oppdatert

Hotellbransjen er i ferd med å reise seg igjen etter noen tøffe år.

NHH-professor Tor W. Andreassen står bak norsk innovasjonsindeks og norsk kundebarometer hvor et representativt utvalg kunder av selskaper som er viktige for norske husholdninger, svarer på spørsmål om blant annet selskapets innovasjonsevne, hvor attraktive de synes de er, og hvor lojale de er til selskapene.

Uten å ha studert hotellkjedene inngående, synes Andreassen at de tre selskapene stort sett er nokså like. De er alle relativt store hotellkjeder og har nokså lik kvalitet målt som kundetilfredshet. Alle tre er posisjonert inn mot både konferanse, jobb- og fritidsmarkedet.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Dagens Perspektiv

Se våre tilbud

Dagens Perspektiv
Digitalt

Se våre tilbud

Powered by Labrador CMS