Ledelse

Fra nøkkeloverrekkelse i samferdselsdepartementet mellom Jon Georg Dale og Knut Arild Hareide i 2020.

Slik slutter du i jobben, bevarer gode kontakter og gjør det enklere for den som kommer etter

Nå er det snart tid for statsrådene å pakke sammen tingene sine og gjøre klar nøkkelen til kontoret til den innkommende. Å slutte i en jobb er en jobb i seg selv.

Publisert Sist oppdatert

Uansett om det skjer av egen vilje, eller fordi den ansatte er oppsagt, så vil en god rutine for å avslutte et arbeidsforhold være nyttig for arbeidsgivere som vil komme opp i de fleste tenkelige situasjoner.

Styr kommunikasjonen

Enkelte HR-eksperter legger vekt på behovet for å styre kommunikasjonen rundt oppsigelsen. I slike situasjoner kan det lett oppstå rykter, derfor kan det være lurt å forberede sentrale nøkkelpersoner på situasjonen så fort som mulig. Sentral informasjon vil være bakgrunnen for at personen slutter, når de slutter, hvem som vil ta over midlertidig og eventuelt andre midlertidige grep som må settes inn.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Dagens Perspektiv

Se våre tilbud

Dagens Perspektiv
Digitalt

Se våre tilbud

Powered by Labrador CMS