Ledelse
De færreste arbeidskonflikter er personkonflikter, men de oppfattes, håndteres og behandles som det av arbeidsgivere og HR-avdelinger.
SIphotography/iStock
Slik unngår du at fagkonflikter blir personkonflikter
Når konflikter blir personkonflikter blir de mer krevende å håndtere, og de kan i noen tilfelle «lamme» organisasjoner og enheter. Her er organisasjonspsykologenes tips til hvordan man unngår dette.
Når en har passert «punktet» hvor det ikke nytter å snakke med og/eller gi «instrukser» til ansatte om hvordan de skal oppføre seg overfor hverandre, er det nødvendig med både metoder og kompetanse som er utviklet og tilpasset for slike situasjoner.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Støres «kjekt å ha»-plan for Norge
Støre vil ha opp farten i Norge: – Flere ting tar for lang tid
Dødt løp for Ap og Frp i ny måling – begge får 25 prosent
Trond Bentestuen ny direktør i Norsk Tipping
Akershus fylkeskommune drives med evighetsperspektiv
Mest leste artikler
Forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen i NSF varsler flere søksmål for overtidsbetaling til deltidsansatte sykepleiere
Lise Lyngsnes Randeberg: Unge arbeidstakere i advokatbransjen jobber ulovlig mye
Iteras erfaringer med kriseledelse under Ukraina-krigen
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Høyres forslag om å avvikle fylkeskommunene: En ny retning for Norge