Ledelse
Istock / Wavebreakmedia
For mange møter, for lite tid til å jobbe
Hvordan planlegge møter på best mulig vis? Det avhenger av teamets størrelse og hvor like medlemmene i teamet er, ifølge en ny studie.
I innlegget «Too Many Meetings, Too Little Time (To Work) på hjemmesidene til handelshøyskolen Insead, skriver forskeren Guillaume Roels om en studie om møteplanlegging som skal publiseres i Management Science. Utgangspunktet er at folk føler at de ikke får «gjort noe» på jobben - i betydningen å produsere noe eller bedrive arbeid som skaper verdi – fordi de er løper rundt i for mange møter.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Fredsprisvinneren vant folkets hjerter – tross alt
Ny vurdering av pendlerfradrag kan gi penger tilbake
Dette er Høyre-trioens distriktsalibi: Odelsgutt fra bøgda
Slik skal Norge gjøre seg mer attraktivt
Chile kan få sin mest høyreorienterte president siden Pinochet
Mest leste artikler
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse