Ledelse
Dreamstime.com
3 myter om stordata
Bruken av stordata - eller Big Data om du vil - er omgitt av mange myter.
Mange selskaper sitter på store mengder data om kundene sine som er samlet inn fra ulike kilder; fra sosiale medier, kundedatabaser etc. Det fremstilles ofte som om stordata, nettbaserte verktøy og nye teknikker for dataanalyse skal revolusjonere markedsføring. Det konstaterer Joerg Niessing fra Insead og konsulent James Walker i et innlegg hos Insead Insight.
Mange har imidlertid for store forventninger til hvor "lett" det skal være å analysere stordata, mener de to, som viser til at i praksis er denne måten å jobbe på både uoversiktlig og svært arbeidskrevende.
I innlegget sitt lister de opp myter om stordata. Dette er tre av dem:
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP