Ledelse

3 myter om stordata

Bruken av stordata - eller Big Data om du vil - er omgitt av mange myter.

Publisert Sist oppdatert

Mange selskaper sitter på store mengder data om kundene sine som er samlet inn fra ulike kilder; fra sosiale medier, kundedatabaser etc. Det fremstilles ofte som om stordata, nettbaserte verktøy og nye teknikker for dataanalyse skal revolusjonere markedsføring. Det konstaterer Joerg Niessing fra Insead og konsulent James Walker i et innlegg hos Insead Insight.

Mange har imidlertid for store forventninger til hvor "lett" det skal være å analysere stordata, mener de to, som viser til at i praksis er denne måten å jobbe på både uoversiktlig og svært arbeidskrevende.

I innlegget sitt lister de opp myter om stordata. Dette er tre av dem:

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS