Ledelse

4 teknikker for å håndtere kontorets kranglefant

Publisert Sist oppdatert

I Psychology Today skriver advokat og terapeut Bill Eddy om «høykonfliktmennesker». Dette er mennesker som jobber hardt og oppfører seg bra mot de som gir dem positive tilbakemeldinger. Men med en gang motgangen kommer, gir det seg utslag i fiendtlighet, humørsvingninger og forsøk på å skylde på alle andre enn seg selv.

På en arbeidsplass kan slike personer være konfliktutløsende, og da er det nødvendig å vite hvordan man skal forholde seg til dem når de begynner med konfliktatferden sin.

Vanligvis kommer man langt med logisk resonering og selvkontroll, men dette er ifølge Eddy uheldigvis egenskaper som høykonfliktmennesker ofte mangler. Med disse personene må man gå annerledes til verks.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS