Ledelse

ÆH...: Ole Robert Reitan under lanseringen av lojalitetsprogrammet «Æ». Det, sammen med den mye omtalte «bestevenn-strategien» har skapt mye støy i Rema-familien i år.

Æh… hva nå, Reitan?

Rema 1000 har tapt penger og kunder på sin nye «bestevennstrategi». Ole Robert Reitan står i sin største utfordring siden han startet i familie-selskapet som 20-åring.

Publisert Sist oppdatert

Reitan og Rema ble ikke folkets umiddelbare bestevenn. Og det er langt fra sikkert at nedturen er over. Krisen er selvforskyldt, men Rema-familien har vært ute en vinternatt før, påpeker eksperter Dagens Perspektiv har snakket med.

Ole Robert Reitan har både vært genierklært og fryktet i dagligvarebransjen etter at han tok over ledelsen av Rema 1000 etter sin far Odd Reitan i 2001.

Alle piler pekte oppover for den unge Rema-Reitan i mange år, og hans entusiastiske lederstil smittet over på flere enn hans ansatte.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS