Ledelse
Anita Krohn Traaseth har startet klesmerket Krohn.
Desiree Mattsson / KROHN
Anita Krohn Traaseth | – Jeg har måttet lære meg alt fra A til Å i en ny bransje
– Å bevege seg mellom ulike bransjer, lære seg nye verdikjeder og fagkunnskap, tror jeg bare blir mer vanlig fremover, sier Anita Krohn Traaseth, som har lansert eget klesmerke.
– For noen uker siden lanserte du klesmerket Krohn, med nettbutikk og fysisk utstillingslokale. Første antrekk er en suit; en drakt / dress for begge kjønn. Hva er konseptet?
– Først: Mitt kunnskapsområde er først og fremst innovasjon, teknologi og forretningsutvikling. Jeg har jobbet med ulike bransjer de siste 25 årene, fra tungindustri til maritim, finans, landbruk - og også mote. Å bevege seg mellom ulike bransjer, lære seg nye verdikjeder og fagkunnskap, tror jeg bare blir mer vanlig fremover.
– Krohn er et nytt, norsk klesmerke for suits og tilbehør. I tusenvis av timer har jeg gått i ulike suits, og burde ha forutsetninger til å mene noe om funksjonalitet, design og kvalitet. Jeg var sikker på at det var mulig å lage en klassisk dobbeltspent suit for begge kjønn, og at det å dele fakta og kunnskap kunne være kjernen i en litt annerledes kundeklubb. Krohn har et tydelig budskap: Det handler alltid om kompetanse og kunnskap i arbeidslivet, så fremtoning. I den rekkefølgen. Det spiller liten rolle hva du har på deg om du ikke kan det du driver med, står for noe, skaper noe, vil noe med kunnskapen og ansvaret du har. Her håper jeg at min avsendertroverdighet (gått veien fra trainee til toppleder) bidrar.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP