Ledelse
Ikke alle sjefer er hyggelig mot de ansatte
Anchiy
Ansatte tar omtenksomme sjefer for gitt
Omtenksomme ledere som hjelper ansatte med personlige og jobbrelaterte problemer, bør ikke forvente noen ekstra takknemlighet, lojalitet eller engasjement, ifølge ny forskning fra IMD.
Studien viser at de fleste ledere mener at det å tilby emosjonell støtte vil være til fordel for virksomheten. Likevel ser de fleste ansatte på slike utslag av vennlighet som en av deres overordnedes oppgaver, og har ikke til hensikt å jobbe hardere som takk.
Dette fører til at ledere som gir en hjelpende hånd må takle sine egne forventninger og frustrasjoner over personalets manglende takknemlighet. En av studiens medforfattere, professor Ginka Toegel, sier at både ledere og ansatte innser at det å kontrollere negative følelser kan være viktig i en organisasjon.
– Men det later til å være en markant forskjell i hvordan de to partene mener denne typen støtte bør oppfattes og hvordan de mener at ansatte bør reagere på den.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP