Ledelse
Dreamstime.
Bedrifter på nett: På tide å pusse opp hjemmesidene?
Får nettsidene dine kundene til å føle seg dumme? Kan effekten av sidene måles direkte på bunnlinjen? Hvis du nøler med å svare bør du finne ut hva som egentlig er kjernen i nettstedet ditt, mener nettsideekspert.
Mange ledere har ikke verktøy til å vurdere nettstedet sitt. Et av virkemidlene som er utviklet, også for ledere uten særlig kompetanse på nett, er kjernemodellen – en enkel modell som brukes mye, også internasjonalt. Det er lagt vekt på at modellen skal være enkel å forholde seg til, og ifølge opphavsmannen Are Gjertin Urkegjerde Halland i Netlife Research er det enkleste ofte det beste.
Modellen setter selv lite nettstedskyndige ledere i posisjon til å kunne gjøre et kvalifisert arbeid for å forbedre nettstedet. I stedet for å si «dette kan jeg ikke, jeg må overlate det til medarbeiderne mine» kan de bruke modellen alene – eller i en prosess sammen med medarbeiderne. Det kan det bli både god ledelse og et godt nettsted ut av.
Kort sagt beskrives modellen som et enkelt og effektivt redskap for å sikre brukervennlige og lønnsomme nettsider. Den blir brukt i så vidt forskjellige organisjoner som EU-kommisjonen, Unicef, OECD og City of Ottawa. I Norge har blant andre Telenor, Gjensidige, Oslo kommune og Kreftforeningen hatt stor nytte av denne tilnærmingen, som fungerer like bra på nettsteder som på intranett.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP