Ledelse
Innholdet på Instagram-kontoen til Apotek 1 er det de ansatte selv som fyller opp. Det er ikke overlatt til toppledelsen eller de profesjonelt ansatte kommunikasjonsfolka.
Skjermdump, Instagram/Apotek 1
Bruker medarbeiderne til å styrke merkevaren
Fredagsdans på servicekontoret, pakking på kjølelageret og morgenrutiner i apoteket før dagen starter – dette deler Apotek 1 på Instagram. Og det er ikke kommunikasjonsavdelingen, men medarbeiderne selv som står bak. Er det en god eller risikabel strategi?
Vi ønsker at innholdet skal være så autentisk som mulig, så vi redigerer lite. Medarbeiderne kommer med ideene, og lager innholdet selv. De kan selvsagt sparre med oss, og vi kan hjelpe dem med tekniske klipp og redigering hvis de vil, men mange gjør alt dette selv, sier Anette Vetland, leder for rekruttering og employer branding i Apotek 1.
Det som startet med et ønske om å rekruttere flere dyktige medarbeidere, har i løpet av få måneder blitt en satsing som har skapt ringvirkninger også for de nærmere 5000 medarbeiderne i virksomheten.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP