Ledelse
Kommersiell direktør for Santanders bilavdeling, Trond Brakken.
Santander.
– Dårlig tid var en ressurs
Da Santander skulle utvikle en ny måte å kjøpe bil på, reagerte bilforhandlerne med sjokk. Men enden på visa ble lykkelig.
Mange forbinder kanskje banken Santander med forbrukslån. Men det er bilmarkedet som er bærebjelken i selskapets forretningsmodell, med nesten en tredjedel av markedet for bilfinans i Norge. Banken er en av bedriftene som deler innovasjonshistorier i Innovatører i praksis, og der fortelles det om hvordan nordmenn begynte å handle bil på nettet. Det skjedde verken smertefritt eller uten dramatikk.
Ambisiøse
Idéen gikk ut på å utvikle en helt nye måte å kjøpe bil på i Norge. Salgsdirektør Camilla Jørgensen og kommersiell direktør for Santanders bilavdeling, Trond Brakken, fikk ansvaret med å utvikle og implementere den.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP