Ledelse

Kommersiell direktør for Santanders bilavdeling, Trond Brakken.

– Dårlig tid var en ressurs

Da Santander skulle utvikle en ny måte å kjøpe bil på, reagerte bilforhandlerne med sjokk. Men enden på visa ble lykkelig.

Publisert Sist oppdatert

Mange forbinder kanskje banken Santander med forbrukslån. Men det er bilmarkedet som er bærebjelken i selskapets forretningsmodell, med nesten en tredjedel av markedet for bilfinans i Norge. Banken er en av bedriftene som deler innovasjonshistorier i Innovatører i praksis, og der fortelles det om hvordan nordmenn begynte å handle bil på nettet. Det skjedde verken smertefritt eller uten dramatikk.

Ambisiøse

Idéen gikk ut på å utvikle en helt nye måte å kjøpe bil på i Norge. Salgsdirektør Camilla Jørgensen og kommersiell direktør for Santanders bilavdeling, Trond Brakken, fikk ansvaret med å utvikle og implementere den.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS