Ledelse
AP/Richard Drew (NTB Scanpix)
De 10 mest innflytelsesrike toppsjefene på Twitter
De toppsjefene som får mest oppmerksomhet i sosiale medier – både rundt egen person og den merkevaren de representerer – er de som deler sine personlige visjoner, gir uttrykk for sine håp og ambisjoner og som engasjerer seg i følgerne sine. Dette ifølge David Dubois, assistant professor i markedsføring ved franske handelshøyskolen Insead.
I artikkelen «The Most Infuential CEOs on Twitter» på handelshøyskolens hjemmeside presenterer Dubois en twitter-indeks som er utviklet av «Young Promising Leaders of Twitter», Jecolia Tongzh, Edric Subur, Theodoric Phay and Amanda Ng har – med veiledning fra Dubois selv og Frederique Covington. Hensikten med indeksen er å måle hvor innflytelsesrike toppsjefer er på Twitter basert på data for engasjement (kvaliteten på toppsjefenes tweets) og volum (kvantitet). Målingene er gjort mellom januar og august 2015. I alt 100 sjefer er inne på listen. Dette er topp ti:
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP