Ledelse

De 10 mest innflytelsesrike toppsjefene på Twitter

Publisert Sist oppdatert

De toppsjefene som får mest oppmerksomhet i sosiale medier – både rundt egen person og den merkevaren de representerer – er de som deler sine personlige visjoner, gir uttrykk for sine håp og ambisjoner og som engasjerer seg i følgerne sine. Dette ifølge David Dubois, assistant professor i markedsføring ved franske handelshøyskolen Insead.

I artikkelen «The Most Infuential CEOs on Twitter» på handelshøyskolens hjemmeside presenterer Dubois en twitter-indeks som er utviklet av «Young Promising Leaders of Twitter», Jecolia Tongzh, Edric Subur, Theodoric Phay and Amanda Ng har – med veiledning fra Dubois selv og Frederique Covington. Hensikten med indeksen er å måle hvor innflytelsesrike toppsjefer er på Twitter basert på data for engasjement (kvaliteten på toppsjefenes tweets) og volum (kvantitet). Målingene er gjort mellom januar og august 2015. I alt 100 sjefer er inne på listen. Dette er topp ti:

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS