Ledelse
AP/Richard Drew (NTB Scanpix)
De 10 mest innflytelsesrike toppsjefene på Twitter
De toppsjefene som får mest oppmerksomhet i sosiale medier – både rundt egen person og den merkevaren de representerer – er de som deler sine personlige visjoner, gir uttrykk for sine håp og ambisjoner og som engasjerer seg i følgerne sine. Dette ifølge David Dubois, assistant professor i markedsføring ved franske handelshøyskolen Insead.
I artikkelen «The Most Infuential CEOs on Twitter» på handelshøyskolens hjemmeside presenterer Dubois en twitter-indeks som er utviklet av «Young Promising Leaders of Twitter», Jecolia Tongzh, Edric Subur, Theodoric Phay and Amanda Ng har – med veiledning fra Dubois selv og Frederique Covington. Hensikten med indeksen er å måle hvor innflytelsesrike toppsjefer er på Twitter basert på data for engasjement (kvaliteten på toppsjefenes tweets) og volum (kvantitet). Målingene er gjort mellom januar og august 2015. I alt 100 sjefer er inne på listen. Dette er topp ti:
- Tim Cook, Apple
- Bill Gates (Bill & Melinda Gates Foundation)
- Elon Musk (Tesla Motors)
- Donald Trump
- Richard Branson (Virgin)
- Rupert Murdoch (21st Century Fox)
- Aaron Levie (Box)
- Ash Ashutosh (Actifio)
- Satya Nadella (Microsoft)
- Brian Chesky (Airbnb)
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP