Ledelse

De 10 mest innflytelsesrike toppsjefene på Twitter

Publisert Sist oppdatert

De toppsjefene som får mest oppmerksomhet i sosiale medier – både rundt egen person og den merkevaren de representerer – er de som deler sine personlige visjoner, gir uttrykk for sine håp og ambisjoner og som engasjerer seg i følgerne sine. Dette ifølge David Dubois, assistant professor i markedsføring ved franske handelshøyskolen Insead.

I artikkelen «The Most Infuential CEOs on Twitter» på handelshøyskolens hjemmeside presenterer Dubois en twitter-indeks som er utviklet av «Young Promising Leaders of Twitter», Jecolia Tongzh, Edric Subur, Theodoric Phay and Amanda Ng har – med veiledning fra Dubois selv og Frederique Covington. Hensikten med indeksen er å måle hvor innflytelsesrike toppsjefer er på Twitter basert på data for engasjement (kvaliteten på toppsjefenes tweets) og volum (kvantitet). Målingene er gjort mellom januar og august 2015. I alt 100 sjefer er inne på listen. Dette er topp ti:

  1. Tim Cook, Apple
  2. Bill Gates (Bill & Melinda Gates Foundation)
  3. Elon Musk (Tesla Motors)
  4. Donald Trump
  5. Richard Branson (Virgin)
  6. Rupert Murdoch (21st Century Fox)
  7. Aaron Levie (Box)
  8. Ash Ashutosh (Actifio)
  9. Satya Nadella (Microsoft)
  10. Brian Chesky (Airbnb)

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS