I den strie strømmen av innhold på sosiale medier er det stor konkurranse om brukernes oppmerksomhet.
Istock / cofotoisme
Markedsføring og salg:
Derfor annonserer de mindre enn før i sosiale medier
I en amerikansk undersøkelse forteller markedsdirektører at de bruker mindre penger i sosiale medier i 2024 enn de gjorde i 2023.
Ifølge
undersøkelsen The CML Survey, som er gjort blant 292 markedsdirektører i USA,
falt markedsføringsinvesteringene på sosiale medier fra 17 prosent våren 2023
til 11 prosent våren 2024.
Dette
er det laveste nivået som er målt i undersøkelsen på syv år. Dette skriver Christine Moorman og Koen Pauwels, som er professorer ved
henholdsvis Duke University og Northeastern University, i et innlegg hos Harvard
Business Review.
Markedsbudsjettene
deltagerne i denne undersøkelsen bruker i digitale kanaler økte imidlertid totalt
sett.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP