I den strie strømmen av innhold på sosiale medier er det stor konkurranse om brukernes oppmerksomhet.

Markedsføring og salg: 

Derfor annonserer de mindre enn før i sosiale medier

I en amerikansk undersøkelse forteller markedsdirektører at de bruker mindre penger i sosiale medier i 2024 enn de gjorde i 2023.

Ifølge undersøkelsen The CML Survey, som er gjort blant 292 markedsdirektører i USA, falt markedsføringsinvesteringene på sosiale medier fra 17 prosent våren 2023 til 11 prosent våren 2024.

Dette er det laveste nivået som er målt i undersøkelsen på syv år. Dette skriver Christine Moorman og Koen Pauwels, som er professorer ved henholdsvis Duke University og Northeastern University, i et innlegg hos Harvard Business Review.

Markedsbudsjettene deltagerne i denne undersøkelsen bruker i digitale kanaler økte imidlertid totalt sett.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS