Ledelse
I dagens medieverden handler motgang ofte om hvordan man klarer å håndtere kritikk, potensielt skadelig omtale eller alvorlige kriser, som ulykker.
Andrew Gaines / Unsplash
– Det må være personlig
Kriserådgivere fôrer sine kunder med for mange standardsvar. Men det kreves en ekstra innsats for å sette seg inn i hvordan andre mennesker har det, når du skal håndtere kriser på en god måte.
Store ledere blir ofte målt på hvordan de takler motgang. I dagens medieverden handler motgangen ofte om hvordan man klarer å håndtere kritikk, potensielt skadelig omtale eller alvorlige kriser, som ulykker.
Kommunikasjonsrådgiver Christian Sømme i byrået Viis påpeker at det er store forskjeller på hvordan man bør håndtere mediekriser og ulykker.
– Omtale av en ulykke, der bedriften er involvert, er ikke en krise. Det blir først en krise når bedriften ikke klarer å håndtere ulykker profesjonelt. Det er naturligvis noe å skrive om. Da vil mediene ta grep, sier han.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP