Ledelse

I dagens medieverden handler motgang ofte om hvordan man klarer å håndtere kritikk, potensielt skadelig omtale eller alvorlige kriser, som ulykker.

– Det må være personlig

Kriserådgivere fôrer sine kunder med for mange standardsvar. Men det kreves en ekstra innsats for å sette seg inn i hvordan andre mennesker har det, når du skal håndtere kriser på en god måte.

Publisert Sist oppdatert

Store ledere blir ofte målt på hvordan de takler motgang. I dagens medieverden handler motgangen ofte om hvordan man klarer å håndtere kritikk, potensielt skadelig omtale eller alvorlige kriser, som ulykker.

Kommunikasjonsrådgiver Christian Sømme i byrået Viis påpeker at det er store forskjeller på hvordan man bør håndtere mediekriser og ulykker.

– Omtale av en ulykke, der bedriften er involvert, er ikke en krise. Det blir først en krise når bedriften ikke klarer å håndtere ulykker profesjonelt. Det er naturligvis noe å skrive om. Da vil mediene ta grep, sier han.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS