Ledelse

Ifs kundesenter i Sarpsborg hadde opp imot 30 prosent sykefravær på det høyeste. Illustrasjonsfoto.

– Detaljstyring skapte 20 prosent sykefravær

Forsikringsselskapet Ifs kundesenter har skrotet detaljstyringen sin og lagt det evige jaget etter salgsmål på hylla. Nå får de ansatte styre hverdagen selv, og det har gjort underverker for sykefraværet.

Publisert Sist oppdatert

Etter omleggingen har sykefraværet gått fra 20 prosent til én prosent.

– Det er mindre stress og press nå, og vi får jobbe mer i fred. Fokuset er snudd fra å selge et visst produkt til å avdekke hva kunden faktisk trenger. Nå er vi mer rådgivere enn selgere, sier Kristine Storbakken til Finansfokus. Hun forteller at hun før hun var ute i foreldrepermisjon vurderte å bytte jobb. Det gjør hun ikke lenger.

– Ansatte ved best

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS