Ledelse

Dette bør ledere som jobber med strategi vite om synergier

Publisert Sist oppdatert

Vi hører knapt om en fusjon eller et oppkjøp uten at ordet «synergi» dukker opp i samme åndedrag. Ofte er det selve begrunnelsen for oppkjøpet. Men vi kan også rett som det er lese om undersøkelser som forteller at en stor andel oppkjøp og fusjoner feiler, i den forstand at de ikke innfrir de forventningene aktørene hadde på forhånd.

Les mer: 3 grunner til at oppkjøp og fusjoner feiler

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS