Ledelse

Dette er god lederkommunikasjon

Norske arbeidstakere vil ikke snakke om framtiden. Men vi må vite at vi blir sett og hørt.

Publisert Sist oppdatert

Kommunikasjon blir i mange undersøkelser dratt fram som en av de viktigste egenskapene hos en leder. God kommunikasjon er viktig i oppgangstider, og kanskje enda viktigere i tider med turbulens og store omstillinger. Men hva er egentlig god lederkommunikasjon?

– I Norge er vi veldig komfortable med uformell, daglig og flatere samtale. Vi har ikke et like stort behov for den hierarkiske kommunikasjonen som er så vanlig i veldig mange andre land. Dessuten er vi mer komfortable med stillhet og mindre entusiasme. Men kommunikasjon vil alltid være situasjonsbestemt. Og man kan velge, hver eneste dag, hvilken atmosfære man skal skape i rommet man går inn i, sier Gillian Warner-Søderholm.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS