Ledelse
– I disse tider med økte priser og redusert kjøpekraft, ser vi en klar tendens til at lavprissegmentet vokser, sier Linn Bredesen, analysesjef i Virke.
iStock/georgeclerk
Disse bransjene vokser mest
Hvilke aktører og bransjer er det som utmerker seg som vekstvinnere i detaljhandelen per i dag? Og hvilke er det som opplever nedgang?
– I disse tider med økte priser og redusert kjøpekraft, ser vi en klar tendens til at lavprissegmentet vokser. Innenfor dagligvare ser vi at lavprismerkene, og lavprisaktørene generelt, gjør det bra, sier Linn Bredesen, analysesjef i Virke.
Videre opplyser hun at aktører som har bygget en sterk merkevare og i større grad har tatt kontroll på egen verdikjede, gjør det godt. Eksempler på dette er KID Interiør og Norrøna.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP