Ledelse

Bjørn Kjos og Norwegian med gigantsatsing.

– Fantastisk for norsk merkevarebygging

Bjørn Kjos er beinhard i troen på at han kan gjøre det billigere enn konkurrentene. Han vet at pengene ligger i langdistanse, og har allerede vist at han kan lykkes, hevder professor,

Publisert Sist oppdatert

Det er USA-godkjennelsen som har gitt vann på mølla for Bjørn Kjos og Norwegians gigantsatsing, ifølge professor i samfunnsøkonomi ved Norges Handelshøyskole, Frode Steen.

– Godkjennelsen er fantastiske nyheter for Norwegian. Den har nok mye å si for videre satsing i Sør-Amerika. USA-utfordringene har nok tatt mesteparten av Norwegians langdistansefokus så langt. Det er lett å bli bekymret over Kjos' ukuelige tro på vekst, men samtidig har han en beinhard tro på sitt konsept, og har vist gang på gang at han lykkes med det, sier Steen til Dagens Perspektiv.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS