Ledelse

Skap grønn verdi med effektiv kommunikasjon.

Fem virkemidler for å kommunisere grønt

– Ingen gidder å høre på grønnvasking lenger, sier kommunikasjonsrådgiverne Astrid Arnslett og Christian Bjørnæs som jobber for Cicero. Skal du skape deg et grønt omdømme, må du tenke nytt. Her er fem tips.

Publisert Sist oppdatert

Klimaendringer er utfordrende å kommunisere. Vi merker dem ikke nødvendigvis på kroppen, mye av virkningen av utslippene skjer i fremtiden som gjør det vanskeligere å relatere seg til, og innsats for å leve utslippsfritt ser ikke ut til å gjøre merkbar forskjell.

Samtidig blir det hver dag viktigere for bedrifter å kommunisere grønt.

– Ingen gidder å høre på grønnvasking lenger, sier forfatterne under Zerokonferansen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS