Ledelse
Istock / Wavebreakmedia
For mange møter, for lite tid til å jobbe
Hvordan planlegge møter på best mulig vis? Det avhenger av teamets størrelse og hvor like medlemmene i teamet er, ifølge en ny studie.
I innlegget «Too Many Meetings, Too Little Time (To Work) på hjemmesidene til handelshøyskolen Insead, skriver forskeren Guillaume Roels om en studie om møteplanlegging som skal publiseres i Management Science. Utgangspunktet er at folk føler at de ikke får «gjort noe» på jobben - i betydningen å produsere noe eller bedrive arbeid som skaper verdi – fordi de er løper rundt i for mange møter.
Roels skriver at når han spør ledere om hva som frustrerer dem mest i den operative delen av jobben, så svarer de vanligvis at de har for mange møter.
Men samtidig så trenger team å ha møter, legger han til. Dette finnes det mye forskning på. Møter trengs for å løse problemer, koordinere arbeid, formidle informasjon og til og med for å sosialisere medarbeidere.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP