Ledelse

Universitetslektor og ekspert på sosiale medier, Gisle Hannemyr, anbefaler bedrifter å styre unna Facebook og lignende sosiale medier når det gjelder annonsering.

– Forstår ikke at bedrifter annonserer på Facebook

IT-ekspert Gisle Hannemyr fatter ikke at seriøse bedrifter vil bli assosiert med nettsvindlere og tvilsomme aktører. Rektor ved Markedshøyskolen, Trond Blindheim, mener Hannemyr lever i forrige århundre.

Publisert Sist oppdatert

Lektor ved Universitetet i Oslo, Gisle Hannemyr, forteller at sosiale medier som Facebook har så lav kvalitetskontroll at det er uforståelig for ham at store aktører velger å annonsere der.

– Jeg forstår at bedrifter ønsker å nå mange lesere og brukere. Likevel har Facebook skremmende lav kvalitetskontroll på sine annonsører. Du finner flere annonser for nettsvindlere der enn andre mer seriøse aktører, sier han til Dagens Perspektiv.

En vanlig type svindel er at du får beskjed om at du har blitt trukket ut som vinner av en konkurranse. I øyeblikket du fyller ut informasjon om deg selv, blir du automatisk abonnent på en svindyr sms-tjeneste, forteller Hannemyr.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS